Earth Day

Ja jag har varit lite dålig på att skriva här men det har liksom inte hunnits med.. Igår så tog jag Marta till skolan på morgonen, sen hem, duscha och löpa ut till Termini där jag mötte upp Anna, en amerikansk tjej som jobbar här. Vi for runt lite överallt i Rom, gick på museum, tittade på Colloseum och käkade lunch. Det var jättevarmt och superfint väder så en helskön dag blev det.

Tog buss hem vid fyra, sen stövla iväg vid kvart över igen för att möta upp Marta vid skolan, men behövde bara möta upp henne för sen gick hon hem till en kompis, så jag tog bussen till Circo Massimo istället. Min metrobiljett har gått sönder också..ehhh.. den liksom mjuknade i väskan när det regnade/haglade. Så håller mig till bussar nu.
På Circo Massimo mötte jag upp Eirin och Siv, vi hittade en plats nära scenen och loungen där vi sedan spenderade resten av kvällen, lite senare kom även Åsa och några andra praktikanter från finland och Holland.
Ojj, kanske ska förklara att det var Earth Day konsert vi var på..arrangerad av National Geographic, oväntat va??

Dock började det regna vid halv tio tiden så jag och Åsa åkte hemåt. Fick med mig tshirts, ekologiska påsar ,.kompostmull och basilikafrön från konserten iallfall..haha...

Idag regnar det fortfarande, tog sovmorgon och har inte tänkt göra något alls idag, bara slappa tills jag ska hämta Marta på skolan,. ikväll får vi se vad det blir,.

Bilder från igår;



Ganska känd byggnad,.



En till byggnad som är ganska känd,.



På konserten,.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0