Sen sist

Heja,.

Jo det här med hemma lördagen blev det ju inte så mycket med..jag mötte istället upp Sara och Eirin på Campo dei fiori så stövlade vi runt där ett tag, sen gick vi till en bar jag känner till, köpte en öl och satte oss på piazzan. Träffade på kompisar och jag fick skjuts hem, var hemma vid fem tiden.,

På söndags morgonen skulle jag ha gått på marknad med Åsa men..det orkade jag inte heller,.gick ut vid ett tiden istället och mötte upp Sara i Villa Borghese, låg och halvsov i parken hela eftermiddagen..sen blev det glass på spanska trappan.

Framåt kvällen for jag hem till Åsa som bjöd på spaghetti och sen blev det nattbuss hem.

Igår mötte jag upp en amerikansk tjej, Katie , för glass vid vatikanen och sen åkte vi till Circo Massimo där vi träffade April. Tillsammans stövlade vi sen iväg till en park där vi hade fruktstund och utsikt över Rom.Inte helt fel.

Tog bussen hem,packade Martas gymnastikpåse och sen iväg och hämta henne vid skolan. Löpte till gymnastiken, läste ute medans hon gymnastiserade och sen buss tillbaka hem.

På kvällen stannade jag hemma och tog det lugnt. Åt en massa mat gjorde jag också, jordgubbstårta till efterrätt..

Imorse..vaknade vid sju och tog Marta till skolan vid åtta..Stövlade hem, städade mitt rum, bytte sängkläder och grejade. Vid halv tio ringer Fedes mamma Marina, och vid tio mötte jag upp henne vid piazzan här nära mig.
Vi gick nermot vatikanen, drack kaffe, käkade lunch påväg till Piazza del popolo och sen glass på en annan piazza. Lyckades smutsa ner min nytvättade vita tröja med extra mörk chokladglass,(grattis,) också. 

När vi stod som bäst och mumsade glass så hamnade vi mittuppi en inspelning av Stricia la notizia,ett typ..skämtprogram på tv.. eftersom vi stod utanför någon parlamentbyggnad så intervjuade de politiker och spexade till det. Jaja,.

Lämnade Marina vid tre tiden och sen löpte jag till Piazza del popolo där jag tog bussen hemåt, var hemma halv fyra, fyllde vattenflaskan och tog ett äpple och kvart i fyra var jag påväg till skolan för att hämta Marta.
Tog med henne och köpte pizza,sen var hon på cathechismo och jag läste,. stövlade hem och sen vid halv åtta tog jag metron till Belinda.

Hos Belinda gjorde vi spaghetti med köttfärssås, väldigt improviserat men det blev väldigt gott resultat måste jag säga!

Nu har jag precis kommit hem och ska kasta mig i sängen, blev ett hemskt ofokuserat inlägg men jag orkar inte skriva alls just nu,. hörs imorgon!




Påväg till skolan,. reklam för en svensk bok,.festligt,.

Kommentarer
Postat av: Belinda

Någon glömde att ringa när hon kom hem?

Gonatt!

2010-04-27 @ 23:32:09
URL: http://belindan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0